Erilaisten oppijoiden liittoon uusi jäsenyhdistys vuosikokouksessa

Erilaisten oppijoiden liiton vuosikokous pidettiin uusissa toimitiloissa 12.6.2021. Liitto muutti keväällä yhteisiin uusiin toimitiloihin Helsingin seudun erilaisten oppijoiden kanssa Mannerheimintie 44. Vuosikokous oli ensimmäinen uusissa tiloissa pidetty tapahtuma Covid -19 pandemia jakson aikana.

Vuosikokouksessa valittiin Erilaisten oppijoiden liitolle uusi hallitus. Jussi Pihkala jatkaa puheenjohtajana ja ensimmäiseksi varapuheenjohtajiksi valittiin Elise Virnes, Helsingin seudun erilaiset oppijat ry:stä (HERO) ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Birgitta Grönholm, Lahden seudun erilaiset oppijat ry – Oppimisti.

Erilaisten oppijoiden liiton hallitus 2021.

Pohjoisen moninaiset oppijat ry eli POMO on Erilaisten oppijoiden liiton uusin jäsen

Erilaisten oppijoiden liiton hallituksen vuosikokouksessa hyväksyttiin liiton uudeksi jäseneksi Pohjoiset moninaiset oppijat ry eli POMO. Tuore jäsenyhdistys hyödyntää toiminnassaan monipaikkaisuutta. Yhdistyksen hallituksen jäseniä on mukana toiminnassa sekä perustamispaikkakunnalta Oulusta että muualta Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin alueelta.

”Pohjoiset moninaiset oppijat ry on perustettu tukemaan moninaisten oppijoiden oppimista ja edunvalvontaa koko Pohjois-Suomen alueella”, korostaa yhdistyksen puheenjohtaja Eija Hevosmaa. Hän jatkaa, POMO jalkautuu syksyllä muun muassa kirjastoihin kertomaan erilaisesta oppimisesta ja sen tukemisesta. ”Meillä tulee olemaan myös tietoiskun tyyppisiä etätapaamisia”, lisää Hevosmaa.

Pohjoisen moninaiset oppijat yhdistyksellä on tavoitteena tarjota moninaisille oppijoille vertaistukea sekä kouluttaa yhdessä Erilaisten oppijoiden liiton kanssa alueelle kokemusasiantuntijoita. Yhdistys toivoo voivansa tarjota vertaistukea myös moninaisten oppijoiden läheisille muuan muassa lasten ja nuorten vanhemmille.

Lisätietoja Pohjoisen moninaiset oppijat ry:stä eli POMOsta: