“Olisipa vanhemmat tienneet, että… – vanhempaininfo oppimisvaikeuksista.” – webinaarisarja

Syys-lokakuussa 2021 on tulossa neliosainen webinaarisarja ” Olisipa vanhemmat tienneet, että… – vanhempaininfo oppimisvaikeuksista.”

”Webinaarisarjassa kerrotaan vanhemmille ja opettajille oppimisvaikeuksista ja kuinka koti voisi tukea oppilaista etäkoulussa ja kotiopetuksessa erilaisilla perinteisillä ja digitaalisilla oppimisen apuvälineillä”, sanoo projektikoordinaattori Sini Sairanen. Hän jatkaa, että neliosainen webinaarisarja on suunnattu ala- ja yläkoulu ikäisten lasten ja nuorten vanhemmille. Webinaarisarjassa kerrotaan perustietoa oppimisvaikeuksista ja vastataan vanhempien sekä opettajien kysymyksiin.

Jokainen kokee oppimisen haasteet eri tavalla, ja osin tämän vuoksi vanhemmat kaipaavat usein käytännön vinkkejä ja neuvoja, miten he voivat tukea lastaan, jolla on oppimisvaikeus. Siksi asiantuntijoiden rinnalla webinaarissa on mukana kokemusasiantuntijoita, Sairanen lisää.

Webinaarissa puhujat ovat sekä Erilaisten oppijoiden liiton asiantuntijoita että kokemusasiantuntijoita. Kokemusasiantuntijat kertovat omia lukitarinoita heidän oppimispoluiltaan ja kuinka he ovat pärjänneet elämässä lukivaikeuden kanssa.

” Olisipa vanhemmat tienneet, että… – vanhempaininfo oppimisvaikeuksista.” webinaarit järjestetään netissä, jotta mahdollisimman moni pääsee osallistumaan niihin. Yleisinfoon on varattu aikaa tunti, minkä jälkeen on vielä mahdollisuus jäädä keskustelemaan chattiin muiden osallistujien sekä asiantuntijoiden kanssa.

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Sini-Sairanen-768x1024.jpg
“Olipa vanhemmat tienneet, että…” webinaarien Projektikoordinaattorina toimii Sini Sairanen. Hän on suunnitellut yhdessä Erilaisten oppijoiden liiton kanssa syksyn webinaarien sisällön.

• Alakoulu webinaarit​ ​
  • 6.9.2021 klo 18–19 yleisinfo​
  • 11.10.2021 klo 18–19 apuvälineet​
  • Yläkoulu webinaarit​ ​
  • 8.9. 2021 klo 18–19 yleisinfo​
  • 13.10. 2021 klo 18–19 apuvälineet​

Chatissa kysymyksiin on vastaamassa asiantuntijoita Kuntoutussäätiöstä, Niilo Mäki Instituuttista, Datero ry:stä sekä Suomen kielipolku SLI ry:stä.

Webinaarisarja toteutetaan Jenny ja Antti Wihuri säätiöltä saadulla rahoituksella.